tisdag 19 mars 2013

Avokadosoppa & Lyxis-Loppis!

Idag har jag jobbat hemma... Pappersjobb och lite annat som är roligare!

Jag och en till tjej håller på att ordna en Lyxis-Loppis! det är en Loppis med tema och ett fast pris och den här gången så är det damkläder/skor/asseccoarer för 20:- st som gäller och funkar det här bra så kommer vi att köra flera teman.
Att vi kallar det för Lyxis-Loppis beror mer på miljön...det kommer att vara i en trevlig lokal med mysig stämning och man behöver inte pruta heller. Intresset har varit stort och flera har hört av sej och tycker att det är ett bra initiativ så det känns jättekul!


Maten idag blev väldigt lätt...igår blev det bara detoxjuicer hela dagen och samma idag förutom en superenkel avokadosoppa nu på kvällen men allt fortfarande i flytande form...Vi har ju haft 18-års kalas här i huset så det har blivit en hel del socker i helgen och jag får ju betala rätt dyrt när jag fuskar med kosten så det här är ett bra sätt att få tillbaka balansen :)


Recept:

2 Avokado
3 dl mandelmjölk
1 dl vatten
1 pressad vitlöksklyfta
2 msk sweet chili sauce
1 tsk pressad lime
smaka av med himalayasalt och svartpeppar

kör allt i mixern och värm den sedan i en kastrull

Enjoy!





Vi var ju till Västerås i söndags och var naturligtvis tvungen att prova Espressohouse soya latte och en chokladcheesecake utan vetemjöl! Måste säga att Waynes soya latte är godare men den här cheesecaken var heeelt gudomlig så nästa gång kommer jag ta en sväng dit igen!


Ha en fortsatt trevlig kväll! 

Kram A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar