fredag 23 augusti 2013

Digestivekex med chevrette ost

Vad kul att se att det är så många som tittar in på min sida fast jag inte bloggat på ett tag! 

Många frågar mej hur jag hinner med allt och ibland så hinner jag faktiskt inte med allt... Jag har alltid tusen saker på g i huvudet, mycket att göra på salongen... Vilket jag är otroligt tacksam för!!...ett hus och 3 barn att ta hand om.. Den minsta spelar ju fotboll i IK Brage P05 och då ingår ju såklart träningar, matcher och lite kiosktjänstgöring... Jag klagar absolut inte, jag har så otroligt mycket att vara tacksam över! Jag sa till min äldsta son häromdan :- vet du att jag är rik? Jaa, fick jag till svar...mamma, du är rik på livskvalité! .. Kan ni tänka er vad det värmde när det kom helt spontant?! 

Det här är en annan livskvalité .... Helt underbart goda digestivekex gjorda utan både gluten och vete! Och det är det viktiga finstilta att läsa... Vill man hålla sej borta från vete så räcker det inte ibland med att det är glutenfritt... Det kan fortfarande innehålla vetestärkelse vilket jag inte heller kan äta så det gäller att läsa noggrant! Efter att ha varit dyngförkyld och sängliggandes den här veckan så har ju maten inte smakat nåt överhuvudtaget så det här nu på fredagskvällen är ju rena lyxen!



Chevrette ost är en hårdost gjord på getmjölk... Vilket är ett bättre alternativ än vanlig ost och jag har såklart mjölkfritt smör på digestivekexet och kumquat marmeladen är gjord utan tillsatt socker, helt suveränt god och allt kan handlas på ICA maxi!




Och efter som jag ska vänta typ 23 timmar till innan jag blir frisk så håller jag på att förbereda mej inför höstens alla mysiga kvällar med ljus som värmer... Senaste fyndet står uppe i mitt sovrumsfönster och kommer från Västerås countryhome... Kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet! 


Ha en himla fortsatt trevlig fredagkväll och ni som snor mina ord kan jag bara säga att jag känner mej hedrad av att bli "kopierad" och ni vet vilka ni är ;)

Kram A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar