lördag 24 augusti 2013

Cold war... En juice mot förkylning!

Godmorgon!!  Fattar inte att man måste vakna så tidigt?? Satt uppe till nästan 01.30 inatt och skissade på ett till projekt jag har... Och vaknar ändå 06.27!??! Sjukt .. Men kan ju vara förkylningen så jag kör väl tills jag måste gå och lägga mej framför en film på em för att jag inte orkar mer ;)

Härligt att kunna sitta ute i solen på altan och blogga i alla fall ... Jag började min morgon med en morgonshot på äpple och färsk ingefära och fortsatte sedan med att göra 3 juicer....
2 st cold war och 1 Beyond Detox så nu ska det väl räcka under dagen i alla fall.

När man är förkyld så jobbar ju kroppen för fullt med  att bli av med det vi "fått" vilket kräver en hel del energi...vilket gör att det underlättar för kroppen om man får rena juicer med färdig näring i istället för att som vi så ofta gör... Försöker att tvinga i oss mat! Såklart att kroppen får näring från maten men den får lov att använda nästan hälften av din energi för att utvinna den näringen så då är det ju bättre om man kan spara den energin till att bli frisk istället.

Här kommer receptet:
1/4 färsk ananas
1 apelsin ( ta bara bort det orangea skalet och lämna det vita kvar annars kan du inte köra den i råsaftcentrifugen )
2,5 cm citron
1 msk Manuka honung

Manuka honung är en speciell sorts honung med läkandekrafter både på in och utsida av kroppen och kan köpas på hälsokost eller nätet.... Aningens dyrare, kostar mellan 200-300 :-/ burken beroende på storlek så det är inget man slösar med direkt ;)




Kör allt i råsaftcentrifugen utom honungen... Den tillsätter du tillsammans med juicen i en mixer och mixar tills den är slät och du kan också tillsätta is om du vill... Själv föredrar jag allt som är mer rumstemperarat eller bara lite kallt... Också skonsammare mot magen.



Voila' ....Klart för en morgondrink i solen!



Ska strax passa på att åka och reklamera mina träningsbyxor medans jag ändå inte kan träna...så ha en fortsatt solig och mysig lördag och hoppas att ni slipper förkylningar!

Kram A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar