lördag 9 februari 2013

Potatisklyftor med lime & honungskyckling!

Lördag....trött..var ut igår kväll på stiftelsen här på liljan, dom har ju helt klart gjort en snygg ombyggnad iaf... men resten får va osagt! ;)

Så nyttig men sen frukost i morse och min kära bror kom förbi och sågade av benen på mitt betong bord så snart är matsalsmöblerna helt klara... Min gulliga mamma hjälper mej att klä om mina stolar
...kommer kort på det sen!

Min "fusk"dag brukar va lördagar... Så även idag,mellolördag med myssällis, lite lördagsgodis och en middag där jag har med klyftpotatis och en köpt lök & vitlökssås...men så gott och i morron är en ny dag och riktig kost igen tillsammans med träning!

Recept:
Klyftpotatis i ugn som sprayats med olivolja och kryddats med himalayasalt, svartpeppar och paprika.

2 kycklingfiléer skurna i bitar
1 tsk kokosolja
1/2 pressad lime
1 msk worcestershiresauce
1 msk vetefri soya
1 tsk Manuka honung
Salladslök
Himalayasalt,svartpeppar
Hacka salladslöken och stek tillsammans med kycklingen. Krydda och smaka av med salt & peppar och servera med spenat, gurka och lök & vitlökssåsen.

Enjoy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar