lördag 16 februari 2013

Matreportage & middag för 6 personer en mellokväll!

Vaknade nervös i morse... Fick ett mejl igår att reportaget i Pralin skulle vara med idag! Hade inte läst det heller så jag hoppades verkligen att det skulle vara bra... Och jag är jättenöjd!!

Det bästa av allt är ju oxå alla fina ord jag fått av alla <3 Tack såååå himla mycket alla fina människor som finns i mitt liv, stöttar, uppmuntrar och bara glädjer mej med sin närvaro! Och pappas kommentar var : - du är en riktig linslus du! ;)

Firade det här reportaget med att laga middag till 6 personer...och nu väntar vi på mello :)

Röd linsgryta med kyckling:
3 dl röda linser
300 gr skivade morötter
1 hackad lök
1 vitlöksklyfta
Kokosolja
1/2 -1 tsk chilipulver
2 tsk koriander
1 1/2 msk färsk riven ingefära
1 msk ajvar relish

Fräs lök och vitlök i kokosoljan, lägg i alla kryddor och morötter, blanda i 3 dl röda linser kokta eller koka dom i kryddblandningen.

Under tiden har jag lagt in kycklingfiléer skurna i mindre bitar i ugnen kryddade med himalayasalt, svartpeppar,worcestershiresauce & honung i ca 20 min.

Serverades med spenat

Enjoy!

Ha en himla trevlig mellokväll vad ni än äter!

Kram A-L













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar