torsdag 21 februari 2013

Personlig service och köttfärssås med blomkålsris!

Ja idag hann man med massor igen... Lämnat bilen på verkstaden och fått en genomgång av dom hur radion i bilen funkar... Jag är ett stort fan av personlig service, det kommer man långt med :)

Har pratat med Hasse på kassasupporten om att få igång internetbokning till salongen... Och blev uppringd av intersport i stan om att mina nya Rönisch shape tights med anti-shake system kommit så jag hämtade dom oxå... Superservice från 3 ställen idag gör mej lite xtra glad :)

Idag kom Adam hem från Västerås så nu blev det middag för 4 i kväll .... Glutenfri pasta med köttfärssås, fast jag gjorde blomkålsris åt mej istället.

Köttfärssåsen idag: ( jag gör typ aldrig en likadan )
500 gr köttfärs
2 rivna morötter
1 vitlöksklyfta pressad
3 msk ajvar relish
3 msk sweet chili
1 msk senap
1 tsk himalayasalt
2 tsk svartpeppar
2 puffar cayennepeppar
1 tsk kokosolja
Vatten och maizena efter önskad konsistens
Bryn vitlöken och köttfärsen i kokosoljan , tillsätt rivna morötter och allt annat...

Blomkålsris:
Riv 1/4 av blomkålen
Koka upp vatten i en kastrull med lite himalayasalt i, lägg i blomkålen i vattnet i ca 30 sek

Serverades med spenat och riven pecorino ost!

Enjoy!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar