tisdag 9 oktober 2012

Paj med färsk spenat,fetaost,fiore sardo & pinjenötter!

Älskar tisdagar och söndagar lite xtra...dom är riktiga hemma dagar!
Brukar bara jobba 1/2 dag på salongen då, så det brukar storhandlas på ICA maxi och jag hinner engagera mej lite mer i mina recept och umgås med mina killar lite till...

Idag blev det 2 rätters... Brukar variera kosten så mycket jag kan åt killarna oxå men jag är såklart inte slavisk åt dom så där blev det råris med mjölkfri korvstroganoff, gurkstavar.

Jag gjorde ett nytt försök i jakt på den perfekta pajbotten till mej och jag lyckades ganska bra men den kan bli bättre...

Fyllningen:
Färsk hackad spenat
1/2 pkt fetaost från get
1 dl riven fiore sardo ( en hård italiensk fårost)
2 ägg
2 dl mandelmjölk
Pinjenötter
Himalayasalt,svartpeppar & cayennepeppar

In i ugn ca 25-30 min 200 grader

Pajskalet:
1 dl kokosmjöl
1 dl majsmjöl
1/2 tsk himalayasalt
1 tsk bakpulver
2 mandelmjölk
2 msk olivolja
2 msk fiberhusk
Förgrädda i ugnen i 10 min i 200 grader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar