onsdag 25 mars 2015

Sjukt god och enkel broccolisoppa!

Ligger på soffan just nu med min skadade fot och har nyss ätit upp en sjukt god och enkel broccolisoppa. 
Jag fick inspirationen från min fina svägerska som var på väg och skulle göra en ikväll och eftersom flyttlasset snart går så är inte kylen direkt full men fryst broccoli har jag alltid hemma så det vara bara att köra.

Jag gjorde som jag brukar, hittade ett Anna Skipper recept som jag utgick från ( hon har massor av bra recept) sen gick jag på känsla och smak.


Jag kokade broccolin några minuter och under tiden hackade jag en lite lök som jag stekte i kokosolja,curry, timjan, gurkmeja och sweet chili.
Sen hällde jag i broccolin i mixern tillsammans med löken och havrematgrädde och körde tills den blev slät. Hällde sedan tillbaka soppan i kastrullen och saltade lite! Voilà!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar