tisdag 8 oktober 2013

Fjällvandring och en 5-dagars Detox

Har i helgen varit ute på något som aldrig korsat mina tankar förut men jag tänker ju fortfarande att man måste ju testa allt man inte gjort förut och ju mer tanken satte sej ju mer tänkte jag att det här kan nog vara något för mej....jag är ju en utomhus människa trots allt och envis och gillar utmaningar! 

Det här var en av dom bästa upplevelser jag haft i mitt liv fast det var dimmigt, regnade som sjutton och blåste av bara den uppe på fjället! 
5 timmar 15 minuter och 54 sekunder och 24,14 km senare är jag sjukt nöjd med mej själv och jag har ju såklart haft världens bästa sällskap med mej som har peppat mej ❤

Det här är ju ganska långt från min vanliga värld med höga klackar på salongen och jag tackar verkligen för alla tips inför vandringen...( fast tom jag förstod att jag var tvungen att lämna klackarna hemma ;)


Så nu kände jag att det var dag för en Detox igen...och den här gången blir det en 5-dagars så såhär såg det ut på köksbänken när jag kom hem från handlingen.



Började måndagen med morgonshoten på äpple & ingefära och fortsatte sedan med den här juicen


Natural energizer:
1/4 ananas
1 stor handfull baby spenat
1/2 zucchini
1 cm fänkål
15 sockerärtor
1/2 lime
 

Turbo With A kick:
2 äpplen
1/4 ananas
1 handfull baby spenat
1/2 lime
1/2 selleristjälk
3 cm gurka
1 cm färsk ingefära
1/4 avocado 

Dag 1:
Natural energizer x 2
Turbo With A kick x 2

 Dag 2:
 Shot på 1/2 äpple och 1 cm färsk ingefära

Veggie Power:

2 äpplen
1 stor handfull baby spenat
1 stor handfull grönkål
1/2 citron
1/2 selleristjälk
1/4 gurka
2 cm broccoli
1/2 avocado


Såhär långt har jag kommit idag och kom ihåg att när man kör en sån här Detox så se till att du har något att göra hela tiden, undvik att gå i mataffärer ( det ska du inte behöva heller om du nu har handlat allt på shoppinglistan i förväg) och framförallt se till att sova så mycket som möjligt :)

Enjoy!

Kram A-L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar