tisdag 30 juli 2013

Kyckling & shiratakinudlar i kokosmjölk med curry!

Tillbaka på salongen efter 2 veckors semester... Och jag känner mej nöjd och tacksam över att fått vara ledig, vädret har varit toppen, varit i väg och hälsat på både släkt och vänner och samtidigt klarat av Stockholm också såklart!

Nu är det tillbaka i verkligheten igen.... Fullbokad till Max 1:a veckan ...jobbade 10 timmar igår, en mer normal dag idag och i morrn väntar en 11 timmars dag men jag är så nöjd med att vara tillbaka bland mina underbara kunder och jag inser att det inte är alla som har turen att få jobba med det man brinner för! 

Hade tänkt gjort quinoa idag men den var slut så jag fick tänka om lite...

Recept:

Färsk kyckling filé i ugn ( jag gjorde 3st samtidigt, man måste ju vara lite smart och göra fler så har man ju i flera dagar) 
Ugnen på 175 grader ( det är alltid bättre att göra i ugn på lite lägre temperatur och lite längre, den blir saftigare då) i ca 25 min ( tinad)
Spraya med lite olivolja och krydda med worschestershiresauce, himalayasalt,svartpeppar,paprika,tabasco & cayennepeppar och ringla sedan lite honung över.

Shiratakinudlar behövs inte kokas utan häll bara kokat vatten över dom så är dom klara...

1 burk organisk kokosmjölk i kastrull
Krydda med 1 tsk röd currypasta och smaksätt sedan med himalayasalt,svartpeppar och curry efter smak.

Servera med färsk spenat och walnötter!

Enjoy!

Kram A-L 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar