torsdag 27 december 2012

Kale shot från Stella Metsovas!

Japp nu har julen varit och jag har faktiskt varit riktigt duktig... Har haft balans i vad jag ätit även om jag har fuskat så inte en dag med magont eller några extra kilon ;)

Så idag har jag firat de med en extra nyttig shot! En kale shot och receptet kommer från Stella Metsovas, en hälsoguru från USA som följer mej?? På Twitter.

Recept på kale shot:
1 handful grönkål
1/2 cup frysta blåbär
1 tsk spirulina
1/2 cup mandelmjölk

Kör allt i mixern och servera!

Jag är inte så himla förtjust i smoothies, gillar juicerna som är rena från fibrer och snabbare tas upp av kroppen och jag gillar heller inte iskallt så skulle låtit shoten stå framme ett tag men de var en boost för kroppen så ....

Enjoy!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar