måndag 27 augusti 2012

Vegetarisk zucchini lasagne :)

En suverän avkoppling mitt i röran, har byggarbetsplats även i huvudet just nu...är min matlagning och idag genomförd med publik och provsmakare! :)

Recept:
4 morötter rivna
1 gul lök
1 röd paprika
1 zucchini
1 förp havre matlagningsgrädde
1 förp fetaost gjord på getmjölk
1/2 påse spenat
Coconut oil
Riven manchego eller pecorino
Himalayasalt, peppar & cayennepeppar

Riv morötter,hacka lök & paprika. Fräs på i stekpannan med lite kokosolja.
Hyvla skivor av zucchinin och använd som lasagneplattor. Blanda havregrädden med fetaosten i en bunke och de blir ostsåsen.
Börja med ett lager zucchini,sen röran med morötter,lök och paprika, ett lager spenat, ostsåsen, ett lager till med zucchinin resten av ostsåsen och till sist riven Manchego eller pecorino.

In i ugnen på 175 grader i ca 35 min.

Jag serverade den med avokadokulor och mer spenat...Mia sa att de var en 10-poängare och jag är ju inte speciellt blygsam av mej så jag håller me! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar