söndag 30 mars 2014

Fisk i pepparrotssås med blomkålsmos och gröna ärtor!

Enklare än så här kan väl inte middagen bli? 😃

Igår testade jag ICAs glutenfria tortillabröd... Helt ok, så nu slipper jag baka mina själv ( om jag nu inte vill det då) och dom här underlättar verkligen när köket bjuder på storfavoriten enchiladas!!
  

Började morgonen med att göra 3 olika sorters juicer... 
Först den här: 
2 äpplen
2 morötter
1/2 citron
2,5 cm ingefära

Allt i dubbeldos i råsaftcentrifugen


Och så blev det en GGS också...recept ligger i receptbanken under juicer
Och sen så gjord jag en specialare till killarna ( fast Jordan drack upp hela) 
1 apelsin
1/4 ananas
1 banan
Och 2 dl naturell havregurt
Kör apelsin ( på apelsinen måste man alltid ta bort det orangea skalet men behålla det vita annars blir den för mjuk att köra)  och ananas i råsaftcentrifugen, skär ner bananen i mixern och tillsätt juice och havregurt
Och klart!! 😊



Häremellan så har jag hunnit med en massa pappersjobb och tagit en intervallrunda på 4 km så det fick bli lite god snabbmat!

Blomkålsmos och Fisk i pepparrotssås med kokta gröna ärtor! 
Koka blomkålen ca 3 min, tillsätt lite flytande mjölkfritt margarin och kör med stavmixer, salta och ha på lite muskot.
Till fisken använde jag sej, skär den i bitar, stek och ha i en förpackning havregrädde, krydda m himalayasalt,vitpeppar och pepparrot till önskad smak och servera med kokta ärtor! 


 
Perfekt! , nu har nagellacket hunnit torka medans jag skrivit det här 😉
Enjoy!

Kram A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar