söndag 10 november 2013

Indisk kycklinggryta med äpple & råris!

Har haft äldsta sonen hemma från Västerås i helgen igen och när vi får bestämma mat tillsammans så blir det gärna indiska influenser ....och ibland kan man nästan tro att han är en Gourmet när han yttrar ord som: det var lite "vattnigt" i smaken...kunde alltså ha varit liiiite starkare tyckte han men man får ju lov att tänka på att jag har 2 till barn som ska äta så det får inte bli för starkt heller och med rätta mängden mango chutney till så tyckte jag att det var perfekt...


Som alltid när jag står i köket så kryddar jag efter humör och vad jag är sugen på... Den här gången så skrev jag upp exakta mått men det är ju alltid en "smaksak".. 

Recept:

3 kycklingfiléer
1/2 lime
2 små äpplen
1/2 grön paprika
1 tsk kokosolja
1/2 msk riven ingefära
1 tsk himalayasalt
1 msk curry
1 krm spiskummin
1 tsk koriander
1 burk kokosolja

Servera med råris som kokats efter anvisningarna

 

Det fattades en person ❤ vid maten idag men det är ju tur att Fb och skype finns och nu är det nedräkning....

Så här såg det ut på tallriken idag iaf... Maten serverades med spenat, gurka och såklart favoriten Mango Chutney... 

Enjoy!

Kram A -L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar