onsdag 3 april 2013

Lime & chili lax med sötpotatis!

Så här såg det ut när jag var och handlade idag.... Försöker få i ordning allt till lördagens Lyxis-Loppis och så glömmer jag champagneglasen ... Jaja, jag får ta det i morgon.

Vad säger man till sina barn när dom ber om att få lax & sötpotatis till middag?? Jamen, det blir sent...
De gör inget...då blir det så där mysigt när vi ska äta ...
Så så blev det.... Tacksam för att dom ber om sån mat i alla fall :)

Recept:
3 sötpotatisar , skär dom i tunna skivor, spraya över lite olivolja och krydda med himalayasalt, svartpeppar, timjan och lite honung.
Lax
Lite olivolja sprayas över
Limesaft färsk pressas över
Krydda med himalayasalt, svartpeppar och chili

Ställ in allt i ugnen på 200 grader i 20 min ca, om laxen blir klar före så ta ut den och lägg folie över, höj graderna till 225 och låt potatisen stå ca 5 min till.

Serverades med färsk spenat, chèvre, och walnötter!

Enjoy!

Kram A-L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar